tisdag 18 juni 2013

Studenten!


Studenten!

Sjung om studentens lyckliga dagar!

Grattis till alla som har tagit studenten. Kommer ihåg vilken lycka det var, att få börja ”leva” sitt liv på riktigt.

Efter studenten lovade jag mig själv att aldrig sätta mig i en skola igen, det tog fem år och sedan studerade jag på högskola. Men det är betydligt mycket roligare och lättare att studera som vuxen.

Det är 9 år sedan som jag tog studenten och jag blev belönad med ett stipendium för lovande bagare/konditor.
 
 
 
 

Min tårta gjorde jag själv och det var första gången som jag gjorde en studentmössa som tårta. Den blev inte jättebra, men jag har gjort många hundra stycken efter den och de blev bra.

Jag gjorde en studenttårta åt en vän i år, ingen mössa den här gången men en som symboliserade henne och vad hon hade läst i skolan. En mycket rolig idé tycker jag. I tårtan var det ett lager med jordgubbssylt med skivade jordgubbar, ett lager med gräddkräm och ett lager med jordgubbsgrädde. Som garnering är allt i marsipan.


Jag tror inte att min sambo alltid tycker om mitt byte av karriär. Häromdagen sa han att det var bättre när jag var konditor för då kom jag hem med bakelser och nu kommer jag bara hem med baciller.

3 kommentarer:

  1. ...fast som Bruno sa: inget av de program vårt gymnasium hade var ju "onödiga", man kan använda sig av kunskaperna oavsett om man fortsätter arbeta med det vi läste till... Och jag tror barnen uppskattar ditt karriärsbyte =) Kram

    SvaraRadera
  2. Jag uppskattar ditt byte av karriär. Men jag har ju fått ta del av dem båda. Mumsig morotskaka och en grym pedagog..
    Kramizar
    Mia.J.E

    SvaraRadera
  3. Jag är glad över min karriär som bagare för Bruno hade rätt Therese, vi har stor nytta av vår utbildning.

    Mia, du är bortskämd! :)

    SvaraRadera