fredag 4 april 2014

Korg & kantarelltårta!


Kantarelltårta!

Mammas tur att fylla år! Det firades med att alla i familjen samlades och åt god mat och tårta. Mamma älskar att plocka kantareller och vad passar bra om inte en kantarelltårta till henne, för nu är det inte många månader kvar innan hon kan ge sig ut i skogen och plocka dess guld. (att hon delar med sig är ett STORT +)
 
 
 
Tårtans botten är chokladanslag och fyllningen är en apelsinmousse. Det var första gången som jag gjorde en mousse av färskost och det blev jättebra, syrligt och gott. Jag spritsade tårtan som ett korgmönster och det gjorde jag med moussen, men jag tog bort apelsinen och tillsatte kakao istället.

Kantarellerna är gjorda av gul marsipan som jag färgade med lite röd marsipan för att få rätt nyans på svamparna.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar