måndag 16 december 2013

Examen!


Examen!

Stort grattis till min svägerska som tog examen som undersköterska och som dessutom fick anställning med en gång! Stor lycka-till-spark till dig.

Det är tufft att gå i skolan och man förtjänar en tårta när man är klar. När jag blev klar med min utbildning tyckte jag bäst om att jag hade tid till att läsa skönlitteratur igen. Lyxkänsla!

Tårtan är garnerad med marsipan. Temat är undersköterska med olika slags piller, svägerskan förklarade vad alla tabletter var för några och det var viktigt med färgerna. Jag kommer inte ihåg vad allt var, men jag är glad att hon har koll på det!

Pandorna på tårtan är en present från hennes bror, min kära sambo.

 
 
 
Recept:

Dumlefluff:

210 g Dumle

4 dl grädde

Häll grädden i en kastrull och värm på spisen, se bara till så att det inte börjar koka. Dela dumlen i mindre bitar och lägg i grädden. Rör om i gräddblandningen tills dumlen har smält. Låt gräddblandningen stå kallt över natten. Vispa sedan blandningen till ett fluff och lägg emellan i tårtor.

Stryk upp tårtan med grädde som inte är smaksatt för att chokladen i dumlen inte ska färga av sig på marsipan.

Lycka till!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar