tisdag 29 oktober 2013

Halloween - pumpatårta


Pumpa!

Jag tyckte om att göra den här pumpatårtan när jag arbetade i konditoriet. Det är en enkel figurtårta som ser jättebra och rolig ut. Standard var att det var blåbärssylt och vaniljgrädde i, så därför gjorde jag likadant i den här.

Hittar du inte orange marsipan eller sugarpaste så kan du alltid färga. Jag har tagit gul och röd marsipan och knådat ihop till en fin orange. För att få en lite jordigare nyans har jag penslat med kakao i fårorna och på den gröna knoppen.
 
 
 
Fårorna fick jag genom att ta ett runt marsipanredskap och trycka, men akta så att du inte trycker igenom marsipanen.

Nu håller jag tummarna för att tårtan blir populär på festen!

Bara två dagar kvar till Halloween!

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar