måndag 19 augusti 2013

Baptismcake - Doptårta!


Dop!

Tänk vad tiden går fort. Såg ett kort på doptårtan jag gjorde till min brorsdotters dop och det kändes som att jag gjorde den för max två år sedan. Men hon fyller snart 5 år! Skrämmande att tiden går så fort.
 
 
 
 
 

Jag gjorde tårtan så att den såg ut som en stor bok där jag skrev vilken tid hon föddes, hur lång hon var, vad hon vägde samt vilket namn hon döptes till.

Som dekoration gjorde jag rosor och liljor samt ett ljus. Blommorna är gjorda av marsipan och ljuset är gjort av kristyr. Blanda i lite ättikssprit i kristyren för att den ska bli extra hård. För att få det till att ljusets stearin har runnit får du först spritsa ljuset och vänta till det har stelnat för att sedan spritsa ränder nerför. Då ser det ut som att ljuset har varit tänt ett tag och att stearinet har börjat rinna nerför.

Fyllningen är jordgubbssylt och gräddkräm.   

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar