måndag 5 augusti 2013

Chokladfabriken!


I Åre!

 Ett stenkast från Åre ligger mitt nya smultronställe, nämligen chokladfabriken där Åre choklad görs. Bara ordet chokladfabrik gör ju en till ett barn igen och jag blir glad av att bara tänka tanken på att i mitt skafferi just nu finns det praliner.

 

 

 Åre choklad är noga med att enbart använda naturliga råvaror och de görs för hand. Det värmer extra mycket i hjärtat och jag blir glad när jag ser att jordgubbsfyllningen i en pralin inte är röd, utan mer beige. Jordgubbar färgar inte av sig speciellt bra och dess naturliga färg blir då blek, men smaken är det absolut inget fel på. Tänk efter var färgen kommer ifrån när ni köper något vars färg lyser starkt. Förmodligen inte helt naturligt. Däremot står det i innehållsförteckningen att de använder naturlig vanilj. Det mina vänner är ovanligt, så därför kommer jag att ta en pralin till kaffet och känna att det är mer än ok.

 Medan jag gick i butiken kunde jag höra en man i 50-årsåldern gå runt och klaga på priserna, vilket jag inte kunde förstå. Däremot blev jag irriterad och tänkte att han kunde köra till en matbutik och köpa en chokladkaka istället. Det passade nog honom bättre.

Man får vad man betalar för!

Men 5 kr per pralin anser jag inte vara dyrt, men det är 10 stycken i en strut och jag gissar på att han reagerade på 50 kr.

Är ni runt Åretrakterna någon gång så åk till chokladfabriken! Ni kommer inte att bli besvikna, jag lovar.  

Självklart har de en webbsida, som jag rekommenderar er att besöka!


 

 

1 kommentar:

  1. Det låter som ett riktigt smultronställe. Kan tänka mig att du gick runt och bara njöööt. Det hade jag gjort. Och som sagt man får vad man betalar för..
    Kramiz Mia

    SvaraRadera