måndag 22 april 2013

Välkommen!


Välkommen!

Min idé med bloggen är att ge dig inspiration till olika slags bakverk, både ätbara och lekfulla.

Min passion till bakning går långt bak i tiden, tror att jag var i tio-årsåldern när jag upptäckte att det var roligt att baka. Jag fick baka det jag ville när min mamma var i köket samtidigt och jag utmanade mig själv hela tiden. Att mamma inte var i köket hindrade mig inte då det går att baka utan ugn.

Min passion fick mig en examen som bagare/konditor och arbetade proffessionellt i bageri i fem år.

Min andra passion lärde mormor mig när jag var cirka fem-sex år. Hon gav mig en virknål och ett garn och sa att vi skulle göra ett par grytlappar. Sagt och gjort, det har blivit många par efter det. Jag virkade inte på många år, det var först när jag ville göra något speciellt till mina brorsdöttrar för tre år sedan. Jag såg virkade amigurumis och blev förälskade i dem. Jag tog fram min virknål, köpte garn och började virka. Har nu virkat i tre år och kommit på att virkade bakverk är både roligt för barn att leka med samt vackra att titta på.

Jag lägger ut bilder på det jag bakar och virkar samt lägger ut recept och virkbeskrivningar. Förslag och ideér mottages tacksamt!

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar