söndag 15 juni 2014

Cake pops!


Disco!

I helgen var det disco för min brorsdotter och hennes kompisar för att fira att de ska börja i förskoleklass efter sommarlovet. Det blev lekar, dans och musik, mat, snacks och cake pops. Min brorsdotter var mycket nöjd efteråt och det kan jag förstå, hon har jättesnälla och roliga kompisar.
 
 
Eftersom temat var disco tänkte jag att cake popsen ska glittra och dekorerade dem med glitterströssel. Det gav en häftig effekt, nästa gång ska jag prova att använda två olika färger samtidigt.

I cake pops är det få ingredienser vilket gör det lätt att göra dem. När jag har rullat dem till bollar och satt i pinnen lägger jag dem i frysen en stund innan jag penslar på chokladen, för att pinnen inte ska gå rakt igenom dem. Sen när chokladen är på är det ingen fara.  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar