tisdag 12 november 2013

Fars dag!


Fars dag!

Jag är lyckligt lottad över att ha en far som alltid finns för mig och mina bröder. Det är något som jag verkligen vill fira och självklart blev det en tårta, eller rättare sagt en tårtlängd.

Fyllningen var jag klar över vad det skulle vara med en gång, det blev geishachoklad - fluff. Men vad skulle det vara på tårtan? Jag frågade både min mamma och min ena bror och alla sa samma sak. Två valmöjligheter, en motorcykel eller huset de bor i. Det fick bli en motorcykel.

Pappa ville inte ha någon present, men vem kan tacka nej till tårta? Den tog slut trots att mamma hade serverat söndagslunch innan. Bra tecken tycker jag!

 

 
 
 
Geishachoklad - fluff:

3,5 dl grädde

200 g geishachoklad

Värm grädden och chokladen i en kastrull på svag värme, se till så att gräddblandningen inte kokar. Ta från värmen när chokladen har smält och ställ i kylen över natten.

Vispa gräddblandningen till ett fluff dagen efter och lägg emellan tårtan.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar